Ah niin rajaton ja edullinen nykypäivän markkinointi!





Mehän olemme Nooran kanssa molemmat ihan koukussa hiuspyyhkeeseen! Siitähän koko meidän yrityksemme idea aikoinaan lähti, kun rakastuimme näppärään hiuspyyhkeeseen. Kaikista helpoin tapa kuvata hiuspyyhkeen käytännöllisyys ja helppous on napata videolle mikä erottaa perinteisen pyyhkeen hiuspyyhkeestä. Tämän takia (meidän mielestä) jokaisen naisen pitäisi omistaa hiuspyyhe. Ainakin sellaisten jotka käyttävät normaalia pyyhettä hiusten ympärille.

Asiasta kukkaruukkuun. Nykypäivän rajattomaan, edulliseen ja jokseenkin huolettomaan markkinointiin. Kuvasimme siis meillä (Marin luona) näitä hiuspyyhe-videoita tässä yhtenä kauniina päivänä omin pikku kätösin. Pieni tilanraivaus olkkariin ja luottomalli paikalle. Minun oli ihan välttämätön saada iltapäiväaurinko paistamaan ikkunasta, joten kuvauksia siirrettiin tämän ihanan sateisen kevään/kesän takia useita kertoja. Kuvaukset tehtiin siis ihan Canonin peruskameralla. Videon käsittelyä Windows Movie Makerilla. Biisit interwebin ihmeellisestä maalimasta, Royalty Free musiikkia. Paketti kasassa ja julkaisuun.

Pointtina tässä on se, miten helppoa on tehdä tällaisia videoita itse ja markkinoida/jakaa niitä. Teet videon ja sen jälkeen lataat ne kanavaan kuten Youtube, ja jaat kaikenmaailman sosiaalisen median väylissä Facesta Instagramiin. Sulla saattaa olla tuhansia ja kymmeniä tuhansia katselijoita, jos hyvin käy. Ja vielä tämä ihana trendi, että mitä kotitekoisempi, sen kiinnostavampi!

Sama video mainostoimiston suunnittelemana ja tuotantotoimiston ohjaamana kiitettävällä hintalapulla saattaisi johtaa lopputulemaan, ettei ketään itse asiassa kiinnostaisi. Se näyttäisi jo lähtökohtaisesti mainokselta, blaah. Jatketaan pidemmälle. Haluat vielä mainostaa sitä mainos/tuotantotoimiston tekemää pätkääsi ostetussa mediassa. Mediatoimisto pohtii sinulle oikeat kanavat ja itse kanava sitten laskuttaa sinulta tähtitieteellisiä siitä että julkaisee videosi. Tähän iloon paloi kymmeniä, ellei satoja, tuhansia, ja kysymys kuuluu, ketä kiinnostaa? Kuka oikeasti katsoi sen? Oikeasti, eikä vaan niin että sattui telkkari olemaan olkkarissa päällä muttei kukaan vilkaissut edes ruutua?

Nykypäivän markkinointi onkin mielestäni ihanaa! Sen ei tarvitse enää olla kiiltokuvamaisen kaunista ja virheetöntä, Mitä rohkeampi olet sen kanssa, että uskot omaan juttuusi ja uskallat kokeilla omaa henkilökohtaista mainos/tuotanto/mediatoimistoasi, sitä suurempi tekeleesi saama näkyvyys ja voima saattaa olla. Jos ei ole niin mitä sitten, ensi kerralla tekaiset entistä paremman videon. Mii laik a lot!

Seuraavaan videoon inspiraatioita etsiskellen,
Mari

ps. Luottomallinamme toimii aina niin ihanan kuvauksellinen Liisa Vall. Liisa kirjoittaa Over Shoulders nimistä blogia. Kannattaa tutustua siihenkin!

Comments

Popular Posts